Õpet korraldava üksuse nimetus
Tallinna Ülikool Haridusinnovatsioonikeskus Õpetajate Akadeemia
|
||||
Õppekava nimetus | ||||
|
||||
Õppekava nimetus inglise keeles | (ülikooli ÕK registri nr) | |||
Maht | 12ah |
Õppeaeg | Õppetöö toimub kahel õppepäeval 24.08 ja 19.10 2015 |
Sihtrühm | Üldhariduskooli õpetajad, koolieelse lasteasutuse õpetajad, haridusasutuse personal, noorsootöötajad |
Eeltingimused | – |
Eesmärk | Koolituse eesmärgiks on anda haridusvaldkonnas tegutsevatele inimestele teadmisi ja praktilisi oskusi, kuidas vaikuseminutite harjutuste abil:
1) luua rohkem tunnirahu ja õpirõõmu; 2) parandada laste sooritusvõimet tähelepanu ja kognitiivset kontrolli nõudvates ülesannetes; 3) kujundada hoolivat käitumist ja ennetada kiusamist; 4) vähendada stressi ja parandada kõigi (sh riskilaste) oskusi psühhosotsiaalse stressiga toime tulla; 5) luua paremaid suhteid nii laste kui kolleegidega (sotsiaal-emotsionaalsed oskused).
|
Õpiväljundid | Õppekava läbinu
|
Läbimise nõuded | § osalemine õppesessioonidel
§ iseseisev praktiseerimine ja harjutuste kasutamine lastega
|
Õppekava sisu | |
Õppekorralduse lühikirjeldus | Kas oled märganud, et laste tulemused sõltuvad eelkõige keskendumisest? Kas soovid klassis rohkem rahu, vaikust ja süvenemist? Kuidas aidata kaasa, et lapsed õpiksid oma emotsioone ja käitumist juhtima?
Neile tänapäeval küllalt levinud probleemidele leiab lahendusi igapäevaselt vaikuseminutite harjutusi rakendades. Vaikuseminutite nime alla on koondatud lihtsad harjutused, mis aitavad lapsel märgata enda sees ja ümber toimuvat ning seeläbi teadlikult tegutseda, keskenduda, häälestuda õppimisele, suurendada empaatiat, enesekontrolli, vähenda stressi ning suurendada akadeemilist edukust ning parandada sotsiaalset toimetulekut. Positiivseid tulemusi on saadud nii lasteaialapsi (3-7a) kui ka koolilapsi (7-18a) uurides.
|
Mooduli / teema / alateema nimetus | 1. koolituspäev
|
Õppemeetodid | Miniloeng, vaikuseminutite praktika, vestlused, paaristöö ja praktiline juhendamine, töö väikestes gruppides, situatsioonide vaatlemine ja analüüs
|
Õppejõud | Helena Väljaste MSc, Kaia Köster MA
|
Õppekeskkond ja -vahendid |
Tallinna Ülikool, Haridusinnovatsiooni keskus |
Väljastatavad dokumendid | TLÜ Täiendõppekeskuse tõend kursuse läbimise kohta
|
Õppekava juht (koostaja) | Koolitusjuht (korraldaja) |
Kaia Köster MA
Tel 56 602 003 Registreerumine e-post : kaia@tlu.ee |
|