Artikkel ajakirjas Pere ja Kodu

Helena Väljaste

Avastasin, et üks hea artikkel, millele ma ajakirjas Pere ja Kodu kommentaari andsin, on nüüd ka Internetis loetav.

Krista Kivisalu kirjutab seal võrratult sellest, kuidas sa ei pea olema ideaalne ema. Ole piisavalt hea ema. “Piisavalt hea ema on lapse jaoks olemas, kuid ta ei püüa kõike korraldada ega igal hetkel last õpetada. Ta ei muretse liigselt ega ­hoolda last üle. Ta laseb lapsel eksida ja komistada. Ta ­naudib lapsega koos olemist, kuid kuulab ka enda mõtteid, peab tähtsaks oma valikuid, ­vajadusi ja tundeid.”

Samuti Kirjutab Krista lapsega kiindumussuhte loomisest ja neljast kiindumusstiilist (turvaline, vältiv, vastuoluline, kaootiline). “Kõigil meil pole lihtne lapsega turvalist kiindumussuhet luua. Seda võimet mõjutavad meie lapsepõlvekogemused ja väärtushinnangud. Kiindumussuhet saab iseloomustada selle järgi, kuidas väikelaps reageerib üksi jätmisele ja mida ta teeb siis, kui vanem naaseb.”

Mina kommenteerisin aga sellest nurgast, kuidas väikelapse emana on tähtis märgata enda vajadusi, olla endaga heas kontaktis ning kogeda meelerahu. “Leia päeva jooksul aega, et taasavastada oma sisemine meelerahu. Sule soovi korral silmad ja suuna tähelepanu oma kehale. Tunneta oma keha justkui seestpoolt ja märka, et su keha hingab. Jää uudishimuga jälgima oma loomulikku hingamist. Luba mõtetel rahuneda. Tervita sisse hingates endas uut värskust ja rahu. Lase välja hingates lahti koormavast ja väsitavast. Tee seda lihtsat harjutust mõned minutid päevas, et mõistus saaks rahuneda ja keha lõõgastuda. Kui oled natuke harjutanud, kuidas keskenduda hingamisele, saad seda lihtsat nippi kasutada millal iganes – üksi või beebiga koos olles, voodis lamades või igapäevaseid toimetusi tehes. Nii on sul alati võimalik ankurduda rahusaarele enda sees. Selles enda keskmes olemise seisundis on kergem märgata ka lapse vajadusi.”