Meelerahu kursused

Meelerahu on leitav seestpoolt. Üks toimiv viis sellega kontakt saada ja seda kvaliteeti endas hetk hetke haaval avada, on teadveloleku (mindfulness) kasutamine oma igapäevases elus.
Teadvelolek on kunst olla käesoleva hetkes, aktsepteerides ilmnevat sellisena, nagu see on. Omades küll juuri budismis, on see kaasaegne religioonivaba nägemus teadvustamisvõime kasutamisest, arvestades seejuures tänast elutempot. See on praegu väga kuum teema ja mitmel pool räägitakse, et sellest on saamas uus revolutsioon: teadlikkuse revolutsioon. Teadvelolek on oma efektiivsuse tõttu ka teadusmaailma huviorbiidis: selle rakendamine toob kaasa tervislikke muutusi harjumustes, vähendab läbipõlemise riski, depressiivsust, stressi ja ärevust, suurendab heaolu, efektiivsust ja enesejuhtimise võimet, parandab und ja aitab ennetada paljude haiguste väljakujunemist.

Allpool leiad infot koolitustest, mis baseeruvad teadvelolekul.

Teadvelolekul põhinevaid koolitusi viin läbi aastast 2012.

Meelerahu kogemuskoolitus

Kujutle, et keset merd asub üks eriline saar. Meelerahu saar. Iga kord, kui Sa sellele saarele jõuad, tunned ühtäkki, et Sul pole enam millestki puudus ja et Sul pole midagi üle. Olenemata sellest, kas meri on parasjagu tormine või tüüne, tunned end rahulikuna ning märkad, kui klaar on Su pea. Olles heas kontaktis iseenda ja käesoleva hetkega, tunned endas kerkivat tänutunnet ja Sa nendid: “Jah, ma tõepoolest elan”.

Meelerahu kogemuskoolitus aitab avastada pingevaba maailma enda sees ja tulla puhkama sisemisele meelerahu saarele.

See on eelkõige kogemuslik koolitus, kus teeme läbi mitmeid siin ja praegu kohaloleku harjutusi. Need harjutused aitavad luua sisemise rahu ja erksuse hetki igasse päeva. Omandame tõhusaid nippe, mis aitavad muuta elu kirkamaks ja rõõmsamaks, õpetavad säilitama meelerahu ning kaitsevad stressi mõjude eest ka pingelistes oludes. Lisaks sellele, et siin saab kogeda meelerahu ja taastuda pingetest, omandatakse siin ka tõhusaid viise, kuidas tuua enam meelerahu oma igasse päeva.

Kogemuskoolituse rõhuasetus sünnib koostöös Sinuga, hea tellija. Meie koosloomes sünnivad:

* mõnetunnised või 1-2 päevased kogemuskoolitused

* pikema perioodi peale jaotatud koolitused

Räägime lähemalt

Meelerahu kogemuskoolitusel osalenute arvamused

Raili (30): Meelerahu õhtu oli kui puhkus. Puhkus oma kohustustest, muredest, tegemistest – see oli aeg iseendale. Aeg, mida ma ei ole taibanud eriti endale võtta. Või isegi kui olen võtnud, siis pole osanud seda enda jaoks niimoodi meeldivalt kasutada, mõtestada, väärtustada. Sain sellelt õhtult väga palju mõtteainet ning väga sageli leian ennast mõtisklemast just iseenda vajaduste, soovide ja unistuste üle – mitte selle üle, mida oleks vaja või mõistlik teha. Usun, et kõige olulisemaks märksõnaks on „kontakt iseendaga” – ma ei saa öelda, et selle saavutamine mul hästi õnnestub, kuid ma proovin ja tänu sellele õhtule ma tean, et see on see asi, mille poole ma tahan püüelda.
Helena on oma heasoovlikkuse, meelerahu ning läbimõeldusega suurepäraseks eeskujuks ning õhtu tema seltsis juba iseenesest tohutult innustav.
Marko (32): Kui tihti:
- on meil aega, et kõike korralikult, põhjalikult ja mõtestatult teha?
- juurdleme me tõeliselt selle üle, kuidas on kasvanud kirsipuu või millise pika tee on läbinud kuivatatud kirss meie peos, enne kui selle lõhna nuusutame ja maitset tunneme?
- teretame ja tutvustame end uuele meeldivale inimesele ilma sõnadeta, lihtsalt tema vastas seistes ja talle pikalt silma vaadates?
- liigume ruumis ja elus sellise tempoga, nagu just meile meeldib ja sobib?
- juurdleme elu tõeliste väärtuste üle ja anname endale aru, mis on täiesti teisejärguline?
- hingame õigesti, muretult ja rahulikult?
- tunneme, et kogu elu on vägagi elamisväärne?
Vastused nendele ja paljudele teistelegi küsimustele aitab Helena leida Meelerahu kogemuskoolitusel!

 

Teadvelolek on vastumürk automaatpiloodile, aidates meil olla rohkem kohal ja mitte ainuüksi tormata läbi elu

 

Meelerahu teadveloleku kursus

Sellel 6-nädala pikkusel kursusel õpime erinevaid keskendumis- ja kohalolutehnikaid, mis aitavad väljuda “oravarattast” ja suunavad märkama seda, mis parasjagu on. Harjume olema üha enam käesolevas hinnalises hetkes ja käsilolevate tegevuste juures. See muudab meid teadlikumaks, rahulikumaks, efektiivsemaks ja rõõmsamaks. 

See on eelkõige kogemuskoolitus, kus omandame vajalikud oskused oma sisemaailma ja käitumise paremaks juhtimiseks. Isiklikud kogemused saavad seotud ühtseks tervikuks uusima positiivse psühholoogia alase teooriaga. 

Kohalolu kunsti saab omandada vaid läbi praktilise kogemuse ja järjepideva harjutamise.  Selle jaoks teeme nii kohtumistel kui ka kohtumiste vahepeal läbi mitmeid harjutusi.

Omandame nipid, mis aitavad säilitada meelerahu ning kaitsevad stressi mõjude eest ka pingelistes olukordades. Treenime keskendumis- ja enesejuhtimisvõimet. Kursusel kogetu suunab märkama oma sissejuurdunud harjumusi ja automaatseid reageerimisviise ning annab vahendid nende harjumuste muutmiseks. Õpime rahulikult vaatlema oma mõtteid ja emotsioone. Muutume enda vastu sõbralikumaks.

Iga uue oskuse omandamiseks ja edu saavutamiseks on vajalik järjepidev harjutamine, seetõttu on oluline pühenduda kursuse ajal iseseisvale harjutamisele vähemalt 20 minutit päevas. Kodused harjutused on toetatud helifailide ja kirjalike materjalide poolt.

See teekond on avastusterohke ning põnev!

Kursusest täpsemalt:

Kohtume üksteise arengut toetava grupiga kuuel järjestikusel nädalal (1 x nädalas, 2h). Igal kohtumisel pöörame tähelepanu konkreetsele teemale:

  1. Ärksameelsuse põhialused
  2. Kehasse ankurdumine, aktsepteerimine
  3. Sõbrunemine, hoolivus
  4. Emotsioonid
  5. Mentaalsus
  6. Kuidas jätkata ärksameelselt

Kursuse jaotumine 6 nädala peale võimaldab teadmiste omandamist samm-sammult, soodustades nii uute oskuste ja kasulike harjumuste kinnistumist.

Kursusel osaleja saab endale kirjalikud ja helilised juhised teadliku kohalolu harjutustega.

Teadveloleku õppimisel ja praktiseerimisel on tähtis, et koolitaja ise kehastaks kohalolu ja meelerahu, kuna seda õpetust saab edasi anda vaid läbi praktilise kogemuse. Kursuse formaat erinebki tavapärasest – pikkus 6 nädalat ja rõhk praktilistel tegevustel. Kursuse unikaalne formaat ja ülesehitus võimaldab osalejatel läbi viia püsivaid muutusi elustiilis ja harjumustes.

Kohandan kursuse sisu ja formaati nii, et see vastaks tellija vajadustele ja võimalustele. Huvi korral teostan ka kursuse maitseproove. 

Räägime lähemalt

Meelerahu kursusel osalenute arvamused:

 

Kersti (48): Kursus õpetas, et distants, neutraalsus ja oskus teadvustada endas toimuvat, on OMA ELU juhtimisel kõige olulisemad. Kursuselt sain kaasa enda aitamise praktilised harjutused. Minu valik on iga päev olla meelerahuga ja ärksameelne. Sest mida kasutan, see kasvab.
Telin (29): Mulle meeldis kursuse formaat. Selline formaat on sõnumi “kohalejõudmiseks” hädavajalik – et uus teadmine ei jääks vaid teooriatasemele, vaid saaks ka kinnistatud ja “enda omaks”.
Marii (31): Mina tulin kursusele eelkõige uue kogemuse saamise eesmärgil ja et kogeda midagi uut! Ma sain uue kogemuse (-d) ja kuhjaga veel lisaks. Soovitan siiralt seda kursust inimesele, kes on tõsiselt oma mõtetega kimpus. Kes vähegi soovib muuta midagi saab kindlasti abi juba kursuse näol.
Kristi (28): Tegemist on mõnusas vormis ja õhkkonnas korraldatud hinge kosutava koolitusega. Soovitatud harjutused tõepoolest toimivad! Enesetunne paraneb ning paneb märkama elu väikeseid imesid, mis meil pideva ruttamise pärast tähele panemata jäävad.
Elme (60): Sellist kursust oleksin vajanud juba 40 aastat tagasi, aga hea, et nüüdki tuli! Töötasin Vene ajal raadioajakirjanikuna ning seepärast tean väga hästi, millised pidid olema nõukaaja inimesed: rõõmsad ja õnnelikud kommunismiehitajad. Ainult seesugustest inimestest tohtis kirjutada, teha saateid ja dokfilme. Aga õnnelikkuse maski taga polnud alati ei suurt ega ka pisukest õnne,  seal oli üsna sageli üksnes suur stress. Tegelikud tunded suruti alla ning õpetati ka lapsi nii tegema – kandma maski. Nüüd on aeg ja võimalus õppida vabanema kogunenud stressidest. Kursus õpetas elama hetkes, olema mina ise ja nautima meelerahu.  
Indrek (51): Minul oli koolitusest väga palju kasu. Igapäevane kiire elu, mõtted tegevustel tulevikus ning mitmetel asjadel korraga – see kõik oli toonud kaasa kiirustamise ning kõrgenenud stressitaseme. Helena koolitus aitas hetkeks peatuda ning sõna otseses mõttes hakata tunnetama praegust hetke, ehk teadvustada oma kohalolekut „siin ja praegu“. Läbi selle sain teadlikumaks oma tegelikest vajadustest ja prioriteetidest. Sain aru, et keskendudes täielikult olevikule jõuab tegelikult rohkem. Huvitaval kombel ongi tõusnud isiklik efektiivsus ning olen muutunud vähem hajameelseks. Õiged asjad tulevad õigel ajal meelde ja seepärast ei pea enam nii palju muretsema asjade pärast, mis on pooleli või tuleb ära teha. Boonusena sai koolituselt kaasa hingamisharjutused ja meditatsioonid.
Sander (41): Oleme suure tõenäosusega kõige õnnelikum generatsioon inimajaloos – me pole näinud sõda, maailm on meie ees avatud ja meil on olemas kõik, mis võiks teha ühe inimese õnnelikuks. Aga ikka peame tihti tunnistama, et oleme rahulolematud ning leiame ennast mingil põhjusel lugematute ülesannete, arvukate mõtete ja ebamugavust tekitavate emotsioonide keskelt. Miks on see nii? Elus osalemine on privileeg ja seda tuleb nautida. Täna. Meelerahu kursus on täpselt see koht, kus võetakse hetk peatuda, analüüsitakse ja õpitakse ning antakse vajalikud tööriistad, et kulgeda edasi läbi elu omas tempos ning nautides elu käesolevas hetkes. Minule isiklikult andsid meelerahu kursusel väga õdusas õhkkonnas veedetud tunnid väga palju ning tõstsid minu teadvuse uuele tasemele.

 

 

See võib olla meelerahu, mis täidab kogu loodust, või rahulikud varahommikused tunnid Sinu toas, või vaikusehetked helide vahel.